When SiMaNiS writes...

Monday, April 21, 2008

Menyingkap maksud D' Kompress!

Come undone by Duran Duran. hhehe....thn bila punye lagu le tuh! Aku pun tak hingat. But what I do remember is D'Kompress was inspired by this so called group from UK. D'Kompress tu nama group aku masa zaman tgh terjal....matriculation year 1993/1994. Peh! dah 14 years passed. And selama tu lah jugak aku and another 3 members of D'Kompress dah berkawan. In fact, we r more than friend now! We're closed families....except for one of the members yg dah terlalu jauh nun di T'ganu. But absence makes the heart grow fonder dun they?

Camne we got nama D'Kompress? Wakakkaka!!! I bet you wouldn't want to hear it if I were you. Ianya berkait rapat dengan aktiviti mengompress! Like I used to explain to those yg eagerly wanted to know back then. And everybody will like asking back frowningly....mengompress? hahahha.....only god knows how did we laugh at their question!

Hanya bermula dengan sebotol ubat jerawat cap Indon yg ahmattt la popular ketika itu.....D'Kompress menjadi popular seantero SSMJ. Indahnye persahabatan ketika itu. Tiada rasa cemburu atau iri hati atau rasa apa2 je lah yg bebudak umo 18 thn patut rasa time tu dikalangan ahlinye yg berempat itu. Kami laksana saudara kembar empat yg sentiasa ke hulu ke hilir bersama. Kalau boleh nak makan roti 'cinnamon roll' yg sebijik 50 sen tu pun berkongsi!

Camne lah pulak aku bole ter flash back zaman matrics dulu ek? Ada ke disebabkan seseorg telah mentioned something about cermin pecah? hmm...mungkin juga le. Tak aku nafikan....kalau ditanya zaman bila yg paling aku treasure my whole life...the answer would be during my matriculation years. kadang2 rasa tak puas hati kenapa le matriks just 2 thn jek? Tak bole ke buat 5 thn ke? Ko gilo ko apo?

Oh ye..berbalik pada D'Kompress tadi....(byk no iklan le!) Yang aku pasti.....seyakinnya pasti....(mcm aku kenal ini lirik) ubat jerawat tu udah tidak digunakan lagi sekarang ini ya...bapak-bapak...ibu...ibu...tuan punye ubat jerawat tu pun mukanye dah pulih dari jerawat sepenuhnya! wakakakka......I bet tuan punye ubat jerawat tu tak dtg blog aku ni! Nahas lagi aku kang! wakakakka....tapi aku tau...kalu dia baca pun dia takkan mare.....sbb dia mmg bz manjang! tak sempat nak email aku inikan pulak nak baca blog!

Syoknye masa dok kat SSMJ thn 93/94 dulu....sbb we all jadi kakak n abang paling tua dlm itu sekolah. And One of D'Kompress member tu pulak ketua wakil pompuan tuk bebudak matriks. Ala cam jadi head prepek pompuan le. So, GK and SGK(salah guna kuasa) tahap gaban le! habis roti utk cecah sardin brefas we all kerjakan! Tak cukup tu....nasi lemak dining hall lepas jogging every friday morning we all rebut dulu. Masa ada ahli D'Kompress tercekik tulang ayam, abis roti budak yg tak makan nasi dikerjakan dgn harapan tulang ayam tu bole gi! Tapi tak gi gi gak! Itu belum coklat budak dorm sebelah lagi.....sampai abis satu chocolat bar dikerjakan!

Bila dah lepas final exam matriks tu....we all berhoneymoon dgn meng'harrassed' rabbit-rabbit yg sek bela. Org dok lepak dlm kelas...we all buat aktibiti luar kelas....belakang sek. Hmm...bila aku tgk balik gambor2 zaman terjal tu....buat aku terpikir....apakah anak2 aku akan buat cam aku gak? hmm..susah nak jawab tu coz dunia dorang maybe lain dari dunia aku time tu. Time tu internet pun lom keluar lagi. Hp apatah lagi??? Ingat lagi time aku tgh asyik mahsyuk ber 'affair' dgn balak aku yg telahpun aku tebang sekian lama.....puas le dok beratur luar dorm tu tunggu turn nak pakai telefon masuk syiling tu. hehehhee......rindu rasanya time tu! Ape cite le mat Ghanu tu skang ni ye? Isk! Gatal pulak nak carik apa jadi kat dia skang!

Itu belom cover part bekas pen and pencils aku kena gantung hidup2 kat pintu belakang kelas aku!!!! Hempeh sungguh bila aku tau siapa punye angkara tu! Keje si D'Zams le pulak! Wakakakka.....apa cite le ngan D'Zams ek? Aku hanya tau cite sorang D'Zams tu je la....dah jadi tokeh petrol stesen kat Kajang hiway!

But...the best part is.....after I left the 'history' for about 8 years......I finally reestablished it back when I tied the knot with the man I used to 'kacau' before. What a memory....and what a history to be cherished tonite! To D'Kompress.....you know I will always treasure our relationship and friendship will remain forever! Woi!!! pjg le post ko nih....ok..ok...nak stop dah! I'm burning my midnight oil long enuff! hehehe.....

Nak dedah rahsia: Aktibiti mengompress ialah memicit dan menyapu ubat jerawat dengan penuh perasaan! Wakakakkaka!!!!! Sorry kalu post aku ni anti klimaks! Aku dpt rasakan korang sure nak dengo hikayat aku ni lebih detail...tapi the rest of the story 'biarlah rahsia' aje.....

1 comment:

Elf said...

Kompres jerawat yang meradang dan marah-marah..hahahaha