When SiMaNiS writes...

Tuesday, April 29, 2008

Hatiku berbunga-bunga....

Masa tengah dinner sesorang tadi tetiba hp aku berbunyik. Dalam hati dok pikir gak sape le yg call memalam nih? Rerupanya, cinta hati aku yg call. Dia kata dia nak balik mlm nih! Yeah!!!!! Hatiku tetiba berbunga-bunga....mood pun lebih baik and aku senyum jek manjang! ye la...sape le yg tak happy bila cinta hati nak balik?!

Betullah kata pepatah Inggeris....suami kita tu is 'my other half'. Sebabnye suami or isteri sebagai pelengkap pada pasangan satu lagi. So, bila my other half takde.....kita tend to rasa mandom aje. Sebab tak de kawan nak bercerita or nak bergurau or even nak bergaduh! But for me....yg paling penting aku hilang kawan nak mengadu. Mengadu perihal anak-anak....perihal keje.....hmmm...memang le aku dok ngan mak ayah....tapi bila dah kawin and ada family sendiri, takkan le nak mengadu lagi ngan they all kan?!

Sebenornye bila dah jadi husband and wife, ada satu kuasa pscyhic yg kita boleh berhubung dengan hubby kita bila dia jauh. Mende ni selalu le berlaku kat aku and hubby aku. Macam mlm ni.....sebenornye lepas balik keje tadi...badan rasa tak bape sihat macam nak demam selsema. Aku pulak kalau time sakit selalu ngadu kat hubby aku sebab dia akan jadi Dr. peribadi aku. So, since he's not around....aku dok teringat sesangatnye kat dia....and really hope kalau dia balik.....alangkah baiknye. Tup!tup! dia call kata nak balik. Itulah yg aku kata kuasa pscychic yg Allah bantu aku sampaikan kat hubby aku. Alhamdulillah....Allah Maha Mengetahui apa yg aku rasa...tak kisah le kalu dia just balik sekejap pun asalkan time aku demam dia ada disisi. That's what a husband for anyway....

No comments: