When SiMaNiS writes...

Sunday, April 13, 2008

Bukan niatku!

Since Thursday aku rasa tak sedap ati. Puncanya, pasal post aku on Wednesday itu hari la. Agenda aku ketika aku marah telah disalahertikan oleh org lain. Yang benonye...bukan niat aku nak implement agenda tu pun. Saje je nak bagi setan dlm pale ni puas hati.Kan di awal post tu aku dah bagitau....setan dlm pale dok menghasut aku! Tapi time tu aku tak pikir pun padahnya. Bila org lain perceived differently, baru aku sedar yg ayat tak puas hati aku telah mengguris hati org lain yg takde kena mengena dlm ini gambar!

And today....dengan penuh merendah diri, aku nak minta maaf secara terbuka pada dua orang kawan aku yg semesti tau siapa yg aku maksudkan. Yg perasan aku maksudkan dia pun tak kisah le.....kira aku minta maaf juga le.

Isk! macam jiwang karat je aku nih bila tulis in BM. Yg masa aku marah haritu pun, aku tulis in BM....bahse aku terus bunyik cam kasar. Walaupun sebenonye aku tak de niat langsung nak sekasar itu. Takpe lah....yg penting, aku dah apologised. But I really2 hope that those friends that I've mentioned earlier.....will accept my apology with an open heart.

Pada aku, blog aku ni is my sanctuary tapi takde lah confidential sgt sampai cannot be viewed by others. Tapi niat aku berblog is untuk meluahkan apa yg aku rasa, alami besides sharing it with others yg nak share. Including my frustration and my happiness. Teringat aku filem 'Ali Setan 1' yang masa Asmidar marah dgn Ali yg dia conteng2 gambo Ali n panggil Ali 'Beruk'. Sebenarnya, memende tu sume keluar sbb at that second, dia tgh marah n frust dgn Ali. Tapi itu sume hanya kat mulut aje....tak sampai pun kat hati.

Serupa le gak dgn aku time tu. Aku dok pikir yg negatif sampai membawa masalah kat aku sendiri. So, the moral of the story is....sape yg susah? Akakkkkk jugak le! Sorry sekali lagi kat sesapa yg berkenaan ye. Pasni kalau aku nak lepaskan rasa tak puas hati....aku ambik wuduk n mengaji bebanyak. Insya-Allah....

3 comments:

asuhara sue said...

Aku rasa itu yang sebaiknya...Macam akulah yang selalu terpaksa berdepan dengan kerenah student2.

cuba ko tgk blog aku beb, aku dah jawap comment ko.

p/s: next time ko tulis je email send kat aku beb! kebebasan blog ko dah ada temboknya yang org lain bina, bukan ko sendiri!

Elf said...

Mi, alangkan cermin boleh pecah bila ditumbuk..hehehehe...

Terlajak perahu boleh undur, terlajak blog, kalau dah publish, dan org dah baca, susah nak delete(dari kepala org tula)..hehehe..

Simanis said...

Asuhara,
Lupa nak compliment usaha ko masukkan lagu dlm blog ko. Best le lagu tu. Tetiba teringat cite Oshin! wakakakka.....

Elf,
Aku rasakan....maybe aku tgh lapor le masa aku tulis post tu! Ye la...aku bole pecahkan cermin bila time dah jadi king kong jek! Hmm...ko rasa2 lah kan....DIA ingat lagi tak kisah aku bole jadi king kong bila tgh lapor? Well, I dun think so! Dia dah terlalu byk makan kopok lekor K......!